Moxa och Cat om Coronavirus, Covid-19
På grund av det pågående utbrottet av Covid-19 så finns det fortfarande vissa osäkerhetsmoment kring komponentförsörjning, om än betydligt mindre än i våras. Tyvärr drabbas viss av vår hemtagning från fabriker fortfarande av längre transporttider än normalt.
Moxa har under vår och sommar löpande informerat oss om hur Coronaviruset, Covid-19, påverkar leveranser bland annat pga. komponentbrist från Kina, nedstängningar och vilka åtgärder som gjorts för att få verksamheten och driften av fabriker i Taiwan att fungera så smärtfritt som möjligt tills återgång i normalläge gäller. Vi ser nu att fabriker är mer i normalläge och att leveranser fungerar bättre. Moxa har gjort stora ansträngningar för att ändå kunna leverera och har förändrat arbetssätt på olika vis.
Utifrån Moxas förändrade arbetssätt så tvingades även Cat AB till en del förändringar. Främst gäller det hur snabbt vi kan ordererkänna vissa produkter med leveransdatum.
Även transportvägar har förändrats och detta påverkar även ledtider, godsprioriteringar och leveransuppfyllnad.
Cat har fortsatt att hålla bra lager. Beställningar på utrustning som finns i Sverige eller Europa ordererkänner vi och levereras som tidigare omgående. Vi fortsätter även uppmana kunder att lägga beställningar så snart ni kan.
Vi kommer uppdatera denna sida löpande.
Moxa har vidtagit åtgärder för att skydda personals hälsa och har på sin hemsida lagt upp information. Sammanställningen finns på engelska, hör av dig till oss om du vill veta mer om den, Moxa’s Statement Regarding COVID-19.
Vi håller nära kontakt med Moxa och andra leverantörer för att göra det bästa av situationen och kunna leverera produkter och information till våra kunder och samarbetspartners så snart vi kan.
Välkommen att höra av dig om du har frågor.
Senast uppdaterad 2020923